Gesalaga duela 44 urte hasi zen, Jose Luis Gesalaga zuzendariaren Jose Cruz eta Arantxa gurasoek familiaren baserriaren izena, Otzarreta, hartu zuen harategia sortu zutenean. 2000. urtean jarri zuten lehen lantegia. Gaur egun, lau pabiloi -eta beste bat bidean- eta euskal gastronomia edozein txokotara eraman nahi duten hiru marka ditu: Croqueta y Presumida, Basque Home Cooking eta bere haragi-lerroa, Okelan.
Enpresa Estatu osoan gehien eta ondoen hazten diren 500 enpresa txiki eta ertainen zerrendan sartu da, Cepymeren arabera. Jose Luis Gesalaga Aizpuruak berak gogoratzen dituen jatorriekin kontrajartzen den zerbait: “Hasieran hartu ahal izan genuen erabakirik onenetako bat, lehen urtean, gure harategiak hornitzera guztiz dedikatzea izan zen. Ezagutza eta indarra eman zizkigun, askoz ere esperientzia handiagoarekin merkaturatzeko. Gainera, harro gaude esateaz 2011n lehen lantegi hori erre zitzaigunean, 15 egunetan gure bezeroen % 90 artatzeko gai izan ginela. Horrek erronka handienei aurre egiteko indarra eman zigun, eta asko indartu zuen gaur egun garen talde handia”.
Gaur egun, enpresa gastronomia-produktuen salmentan eta banaketan zentratzen da. Zehazki, Okelanek “presentzia handia du estatu mailan. Gainera, hasiera-hasieratik, gure indarrak birbideratzen ditugu ekoizpen-lerro handi bat sortzeko, kroketen eta frijituen eskaera handiari zerbitzua emateko. Gaur egun 300.000 kroketa baino gehiago ekoizten ditugu egunean, eta jai-garaietan kopuru hori bikoiztu ere egin dezakegu”. Pandemian sortutako salmenta-kanaletako bat bere webgunea da, eta horri esker “sakonago ezagutu ahal izan dugu azken bezeroa, gero eta zorrotzagoa dena”.
Horregatik, Gesalagak % 30eko urteko hazkunde-tasa izan du 2000. urtetik gaur arte. “Harrigarria eta inoiz imajinatuko ez genuena”, José Luis Gesalagaren arabera. Horren gakoa, zuzendariarentzat, “etengabeko hobeak izateko ahalegina, talde handi bat eta erantzuteko gaitasun nabarmena izatea” da. Azpimarratzekoa da enpresa Kobeko 11 banatzaile bakarretako bat dela Estatu mailan, eta Wagyu haragi japoniarraren banatzaile ofizial bakarra Euskadin.
Gaur egun, enpresan 155 pertsonak egiten dute lan, “haragietan eta produkzio-sistema onak osatzen espezializatutako talde batek”. Talde horren % 50 baino gehiago ekoizpenean eta zatiketan oinarritzen da. “Gainerako taldea gure bezeroen beharrei berehalako zerbitzua emateko egitura batean antolatzen da”. Zuzendariak azaldu duenez, “enpresa-proiektu honekin hasi ginenetik, bezeroarekiko arreta handiak nabarmendu gaitu”.
Ekipo horrek ematen duen balioaz gain, Gesalagaren beste zutabe bat I+G+B saila da. Horrekin, enpresak gero eta ahalegin handiagoa egin nahi du 4. eta 5. gama ekoizteko: “Egunero errezeta berriak garatzen dira gure bezero guztien beharrei erantzun ahal izateko eta kalitate goreneko balio erantsiko produktuak eskaini ahal izateko. I+G+B saila edukitzeak gure errezetak hobetzeko aukera eman digu, produktu naturalenak, osasungarrienak eta jasangarrienak sortzeko. Eta, batez ere, organoleptikoki gorenak”, baieztatu du zuzendariak.
Gesalagako I+G+b sailak berrikuntza jasangarria du ardatz beste negozio-ildo batzuetan ere. Haragiari dagokionez, “abeltzaintza iraunkorrean espezializatuta gaude. Ingurumena errespetatzen duten eta animalien ongizatea (zaintza, elikadura, bazka, etab.) bilatzen duten inguruneetan elikatutako eta zaindutako animalia bakarrak bilatzen ditugu. Hau da, animalia baliotsu horiek dira gure negozioa osatzen duten artikuluen katea. Pieza handietatik hasi eta balio erantsiko produktuetara, hala nola hanburgesak, steak tartarrak, carpaccioa…”.
Gainera, I+G+b bere zutabeetako bat da enpresarentzat produktu-lerro berriak etengabe garatzeko orduan: “Adibidez, SURA ekialdeko produktuen gure marka berria, 2023ko urtarrilean merkaturatuko dena eta gyoza-bilduma bat, kroketa japoniar bat eta abar izango dituena”. Balio-kate osoan prozesu iraunkorrak aplikatzeko ekimenek packaging-a barne hartzen dute: “Estatu mailan Kraft erretilu bat, frijituentzat, zerbitzu libre jasangarri eta berrerabilgarrian erabiltzen duen lehen enpresa gara”.
Gesalagak datorren urtea “itxaropen eta ilusio handiz” ikusten du, “gure proiekturik handienetako baten obrak hasten baitira: zerbitzu libreko haragi-produktuen planta berri bat”. Zuzendariaren esanetan, lehen solairua balio erantsia duten produktuentzat izango da, hala nola steak tartar edo carpacciorako; erdiko solairuan abeltzaintza jasangarrietan hazitako animalietan espezializatutako hotz- eta heltze-ganberak egongo dira; eta hirugarren solairua “guztiz berritzailea izango da sektore honetan”: interpretazio-zentroa. Haragien eta parrillaren munduan trebatzeko gune bat da. Hona gure bezeroak bere taldea ekarri ahal izango du eta in situ formakuntza eman mozketak, arrazak, heltze, parrilla eta berrikuntza haragi sektorean.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?