Hiri europar bateko lehen gidatze autonomoko autobusa garatu du Irizarrek
Irizar Taldeko lehen autobus autonomoa Malagan zirkulatzen hasi da egunotan Avanza operadorearen eskutik. Horrela, Andaluziako hiria tamaina estandarreko autobus autonomo bat izango duen Europako lehen hiria izango da, mugikortasuneko euskal enpresak azpimarratu duenez.
Proiektu honetarako garatutako autobusa Irizar ie bus modeloa da, 12 metroko luzera duen eta %100 elektrikoa den ibilgailu bat, zero emisio igortzen dituena eta gidatzeko modu duala duena, bata eskuzkoa eta bestea automatikoa (pilotu automatikoa). Proiektuari duela lau urte eman zitzaion hasiera eta 2021 honetan amaitu da aurreikusitako epean.
Lehen autobus autonomo hau AutoMost proiektuaren ondorio zuzena da. Avanzak operadore bezela hartu du parte bertan beste 11 bazkiderekin batera. Horien artean dago Irizar Taldea Irizar e-mobility eta Datiken eskutik. Horiez gain, proiektuak Madrilgo Unibertsitate Politeknikoa, Insia, CEIT (BRTA euskal aliantzako kidea) edo Vigoko Unibertsitatea bezalakoen parte-hartzea ere izan du.
Imanol Rego Irizar e-mobilityko zuzendari nagusiaren arabera, “proiektu aitzindari honek mugarri bereizgarri bat markatzen duten bi ezaugarri ditu: Malagako hirian baldintza errealetan bidaiariak garraiatzeko gaitasuna eta ibilgailu, oinezko eta azpiegiturekin elkarrekintzan aritzeko gaitasuna”. Horretarako, autobusak doitasun handiko posizionamendu- eta gidatze-sistema bat erabiliko du, eta kontrol-zentro batera konektatuta egongo da. Kontrol-zentro horretatik unitate bakoitzari jarraibide zehatzak adierazi ahal izango zaizkio, bai eta haren monitorizazioa egin eta ibilbidea denbora errealean ezagutu ere.
“AutoMOSTek kontrol partekatuko sistemak (Dual Mode) ezartzea ekarriko du etorkizuneko ibilgailu automatizatuentzat, zerbitzuak modu efizienteagoan eta malguagoan erabili ahal izateko, azpiegitura adimendun eta konektatuen testuinguruan”, adierazi du Regok. “Etorkizuneko mugikortasunerako erronka handia da, iraunkorra, konektatua, segurua eta autonomoa izango den mugikortasuna, eta Irizar funtsezko eragilea izango da eraldaketa horretan”. Espainiako kapituluan Garraio adimenduneko Sistemen Sozietateak (ITTS) emandako Industria Garapenaren Saria jaso berri du proiektuak.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Hori dena Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako programen bidez lortzen da, eta horien informazioa hemen dago eskuragarri.
Lotutako albisteak

Bianditz, esku-erremintak, doitasuneko piezak eta kautxuzko injekzio-moldeak fabrikatzen dituen 60 urteko enpresa
Irunen kokatuta dagoen konpainiak, azken urtean fakturazioa % 30 handitu duenak, SPRI Taldearen zibersegurtasun-programako laguntza jaso du

“Innovation Land” lelopean, Euskadik Transfiere 2025 Europako zientzia, teknologia eta berrikuntzarako fororik handienean parte hartuko du
Euskadik presentzia nabarmena izango du programa ofizialean, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako, SPRI Taldeko, Tecnaliako eta ZITUko arduradunek parte hartuko baitute

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Infinite proiektuak kontakturik gabe monitorizatzen du egitura aeronautikoen bizi-zikloa
Ideko zentro teknologikoak gidatutako proiektu europar honek mikrohariak erabiltzen ditu karbono-zuntzen egituren egoera kontrolatzeko, haien kalitatea ziurtatzeko, piezak sentsore kableatuekin hornitu beharrik gabe.

Vaillant Groupek aire-ur bero bonba berri bat merkaturatu du, eraginkorragoa eta zarata-mailak murrizten dituena
Behin Split proiektua amaituta, Europako merkatuan makinak merkaturatzen hasi da, eta 30.000 salmenta izatea aurreikusten du. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa jaso du.