Jema Energy, Lasarte-Oriako (Gipuzkoa) konpainia, I+Gko sei proiektutan murgilduta dago gaur egun. Horiek guztiek, iraunkortasunarekin lerrokatuta eta SPRI Taldearen Hazitek laguntza-programak lagunduta, energia-sektorearen inguruko hainbat erronka jorratzen dituzte. Arlo horretan, Irizar Groupen parte den enpresak 70 urteko esperientzia du.
Lehenengoak, CARMODek, ibilgailu astunen bateria elektrikoetarako kargagailu belaunaldi berri bat diseinatu eta garatu nahi du, eta hori haustura teknologiko baten bidez egitea du helburu, modularitateari, malgutasunari, eraginkortasunari eta iraunkortasunari dagokienez.
Kargarekin lotuta, MULTIHUB proiektua ere badago, hiri-garraioaren elektrifikazioaren erronkari heltzen diona. Ziurtatzen dutenez, “herrialdea elektrifikazio-helburuetatik urrun dago, biztanle bakoitzeko kargatzeko zutoin gutxi izateaz gain, azkar kargatzeko punturik ez dagoelako, eta estazio mota asko daudelako”. Horrela, bada, hainbat euskal enpresak osatutako partzuergo honek birkargatzeko puntuen azpiegitura estandarizatu, eraginkor, iraunkor, seguru eta erabilgarri bat garatu nahi du mota guztietako ibilgailuentzat.
Energiaren sektorean azken urteotako protagonistetako bat hidrogenoa da, erregai fosilen eta berotegi-efektuko gasen igorleen alternatiba gisa planteatzen dena. Gero eta ikerketa-proiektu gehiago biltzen dituen eremua da, hala nola, COACH2, non Jema Energyk parte hartzen duen. Hidrogenozko erregai-pilaren bidez propultsio-distantzia luzeko autokar berri bat fabrikatzea da helburua.
Hondakinak eta energia fotovoltaikoa, gaur egungo beste gai nagusietako batzuk. Hauek ere ikertzen ditu Lasarte-Oriako konpainiak. Lehenengoari dagokionez, E-WASTE proiektuan parte hartzen du. Proiektu horren helburua hondakin biltzeko zerbitzu jasangarri bat garatzea da. Zerbitzu horrek % 100eko funtzionamendu elektrikoa bermatuko du hiriguneen barruan, eta horiei kargatzeko azpiegitura publikoak emango dizkie. Bigarrenari dagokionez, ECOPV ekimenari heltzen dio, planta fotovoltaikoentzako biltegiratze eta kudeaketa energetikoko irtenbide ekonomikoki bideragarriak sortzea helburu duena.
Azkenik, erreferentziazko beste hiru enpresarekin (AVS, Egile y Elytt) IKERTU II proiektua partekatzen du. Bertan, partikula trinkoen azeleragailu linealak fabrikatzera iristeko osagai, sistema eta prozesu aurreratuak garatzeko ikertzen dute.
Gipuzkoako konpainiak autobus elektrikorako karga-soluzioak hornitzeko lizitazioak lortu ditu aurten EAEko hiru hiriburuetan. Hala, ibilgailu astunak kargatzeko sistemen fabrikazioaren sektorean lider gisa berresten da, bai Euskadin, bai estatuan.
Gasteiz 20 karga-puntu berrirekin hornituko du, euskal hiriburuko BEIren (Bus Elektriko Adimenduna) lehen fasea handitzeari esker, mugikortasun jasangarriago eta garbiago baten alde lanean jarraitzen baitu. Bilbok, bestalde, 8 karga-puntu berri erosi ditu Bilbobuseko kotxetegietan jarriko diren hiriko autobusentzat. Horrela, guztira 16 Jema ekipo daude. Eta Gipuzkoako hiriburuak jauzi egin du Dbusen kotxetegiak kargatzeko prozesuaren automatizaziora, 22 kargagailu eta 60 pantografo inbertituren jabetzarekin.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?