Jema iraunkortasunarekin lotutako I+Gko sei proiektutan murgildu da
Jema Energy, Lasarte-Oriako (Gipuzkoa) konpainia, I+Gko sei proiektutan murgilduta dago gaur egun. Horiek guztiek, iraunkortasunarekin lerrokatuta eta SPRI Taldearen Hazitek laguntza-programak lagunduta, energia-sektorearen inguruko hainbat erronka jorratzen dituzte. Arlo horretan, Irizar Groupen parte den enpresak 70 urteko esperientzia du.
Lehenengoak, CARMODek, ibilgailu astunen bateria elektrikoetarako kargagailu belaunaldi berri bat diseinatu eta garatu nahi du, eta hori haustura teknologiko baten bidez egitea du helburu, modularitateari, malgutasunari, eraginkortasunari eta iraunkortasunari dagokienez.
Kargarekin lotuta, MULTIHUB proiektua ere badago, hiri-garraioaren elektrifikazioaren erronkari heltzen diona. Ziurtatzen dutenez, “herrialdea elektrifikazio-helburuetatik urrun dago, biztanle bakoitzeko kargatzeko zutoin gutxi izateaz gain, azkar kargatzeko punturik ez dagoelako, eta estazio mota asko daudelako”. Horrela, bada, hainbat euskal enpresak osatutako partzuergo honek birkargatzeko puntuen azpiegitura estandarizatu, eraginkor, iraunkor, seguru eta erabilgarri bat garatu nahi du mota guztietako ibilgailuentzat.
Energiaren sektorean azken urteotako protagonistetako bat hidrogenoa da, erregai fosilen eta berotegi-efektuko gasen igorleen alternatiba gisa planteatzen dena. Gero eta ikerketa-proiektu gehiago biltzen dituen eremua da, hala nola, COACH2, non Jema Energyk parte hartzen duen. Hidrogenozko erregai-pilaren bidez propultsio-distantzia luzeko autokar berri bat fabrikatzea da helburua.
Hondakinak eta energia fotovoltaikoa, gaur egungo beste gai nagusietako batzuk. Hauek ere ikertzen ditu Lasarte-Oriako konpainiak. Lehenengoari dagokionez, E-WASTE proiektuan parte hartzen du. Proiektu horren helburua hondakin biltzeko zerbitzu jasangarri bat garatzea da. Zerbitzu horrek % 100eko funtzionamendu elektrikoa bermatuko du hiriguneen barruan, eta horiei kargatzeko azpiegitura publikoak emango dizkie. Bigarrenari dagokionez, ECOPV ekimenari heltzen dio, planta fotovoltaikoentzako biltegiratze eta kudeaketa energetikoko irtenbide ekonomikoki bideragarriak sortzea helburu duena.
Azkenik, erreferentziazko beste hiru enpresarekin (AVS, Egile y Elytt) IKERTU II proiektua partekatzen du. Bertan, partikula trinkoen azeleragailu linealak fabrikatzera iristeko osagai, sistema eta prozesu aurreratuak garatzeko ikertzen dute.
Liderra elektromugikortasunaren merkatuan
Gipuzkoako konpainiak autobus elektrikorako karga-soluzioak hornitzeko lizitazioak lortu ditu aurten EAEko hiru hiriburuetan. Hala, ibilgailu astunak kargatzeko sistemen fabrikazioaren sektorean lider gisa berresten da, bai Euskadin, bai estatuan.
Gasteiz 20 karga-puntu berrirekin hornituko du, euskal hiriburuko BEIren (Bus Elektriko Adimenduna) lehen fasea handitzeari esker, mugikortasun jasangarriago eta garbiago baten alde lanean jarraitzen baitu. Bilbok, bestalde, 8 karga-puntu berri erosi ditu Bilbobuseko kotxetegietan jarriko diren hiriko autobusentzat. Horrela, guztira 16 Jema ekipo daude. Eta Gipuzkoako hiriburuak jauzi egin du Dbusen kotxetegiak kargatzeko prozesuaren automatizaziora, 22 kargagailu eta 60 pantografo inbertituren jabetzarekin.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
Lotutako albisteak

“Innovation Land” lelopean, Euskadik Transfiere 2025 Europako zientzia, teknologia eta berrikuntzarako fororik handienean parte hartuko du
Euskadik presentzia nabarmena izango du programa ofizialean, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako, SPRI Taldeko, Tecnaliako eta ZITUko arduradunek parte hartuko baitute

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Infinite proiektuak kontakturik gabe monitorizatzen du egitura aeronautikoen bizi-zikloa
Ideko zentro teknologikoak gidatutako proiektu europar honek mikrohariak erabiltzen ditu karbono-zuntzen egituren egoera kontrolatzeko, haien kalitatea ziurtatzeko, piezak sentsore kableatuekin hornitu beharrik gabe.

Vaillant Groupek aire-ur bero bonba berri bat merkaturatu du, eraginkorragoa eta zarata-mailak murrizten dituena
Behin Split proiektua amaituta, Europako merkatuan makinak merkaturatzen hasi da, eta 30.000 salmenta izatea aurreikusten du. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa jaso du.

Imanol Pradales Lehendakariak etorkizuneko abiazioa bultzatuko duen ITP Aero zentro berria inauguratu du
Imanol Pradales Lehendakariak eta Pedro Sánchez presidenteak ITP Aeroren ADMIRE zentroa inauguratu dute gaur goizean Zamudion, 24 milioi euroko inbertsioarekin eta 150 enplegu kualifikatu baino gehiagorekin. Zentro horrek berrikuntza eta jasangarritasuna sustatuko ditu hegazkingintzan Euskadin