Lurpelan duela 15 urte sortu zen lurpeko obren enpresa gisa, merkatuan esparru horretako beharrei zerbitzua emateko. Pixkanaka, hazten joan da eta hainbat lan-arlo garatu ditu. Zehazki, gaur egun sei jarduera-eremu ditu: lurpeko obra zibila, kanpoko leherketen zulaketa, obra hidraulikoak, ezponden egonkortzea eta meatzaritza. “Meatzaritzaren eta geoteknikaren aldeko apustu sendoa egiten ari gara, epe ertainean etorkizun ona izan dezakegula uste dugu. Gure sektorean, proiektu bakoitzak azterketa berezi bat eskatzen du ahalik eta errendimendu handiena lortzeko”, Juan Margareto Lurpelaneko zuzendari nagusiak nabarmendu duenez.
Zehazki, Muskizen egoitza duen enpresak egin duen azken proiektuetako bat sektore horretan oinarritzen da, Suriako (Bartzelona) Cabanasas meategira sartzeko arrapalaren eraikuntzan lagunduz, ICL Iberiarentzat. Arnotegiko tunelen obran ere lan egin du, edo Zornotzako Urdinbideko tuneletan. Lurpelanek euskal erakundeekin zein erakunde nazionalekin lan egin du, eta Ferrovial edo VIAS enpresak ditu bezero bezala.
Bere espezializazio prozesuan jarraitzeko eta bezeroei ahalik eta zerbitzurik onena emateko asmoz, Lurpelanek Sloped proiektuan parte hartu du, SPRI Taldearen Hazitek programaren laguntzarekin. Sektoreko beste enpresa handi batzuekin batera (Tecsa, adibidez), ezpondak auskultatzeko prozesuak garatzea du helburu proiektu honek, neurri ez-konbentzionalen bidez, hala nola irudi satelitalen bidez eta sentsorika aurreratuaren bidez. Halaber, “beste bi proiektu ditugu martxan, bata Tecnaliarekin batera, tuneletan birziklatutako materialekin 3D inprimaketa aplikatzeko, eta bestea tunelaren barruan segurtasuna eta osasuna hobetzeko: langileen eta makineriaren geolokalizazioa, argiztapena eta aireztapena hobetzea…”, azaldu du Pedro Fidalgo Lurpelaneko bulego teknikoko buruak.
Lurpelanek ingurumenaren jasangarritasunean eta bere operazioen ingurumenaren zaintzan ere jartzen du arreta. ISO 14001 ziurtagiria du; beraz, enpresak zaratak, kutsadura eta beste faktore batzuk kontrolatzen ditu bere operazioetan, eta, gainera, CO2 isuriak murriztea du helburu, ibilgailu hibridoak erabiliz.
Muskizeko egoitzan egiten dena osatzeko, Lurpelanek Portugalen filial bat irekitzea erabaki zuen duela urte batzuk. “Nahiko ondo egokitu gara Portugaleko eraikuntza-jarduerara. Oso herrialde interesgarria da, azpiegituretan proiekzio handia du, eta zehazkiago, meatzaritzaren arloan proiekzio handia du”, Juan Margaretek dioenez. Gaur egun, Lurpelan bi proiektutan ari da lanean Portugalen, Tameganpresa bat eraikitzen eta Portoko metroaren bi zatiren obrak egiten, Ferrovialekin batera. Epe ertainean, enpresak Ingalaterra, Norvegia edo Frantzia bezalako herrialdeetara hedatzeko asmoa du. Izan ere, herrialde horietan lan txikiak jorratu ditu jada, beste enpresa batzuekin lankidetzan.
Etorkizunari begira, Lurpelanen helburua sektorean hazten jarraitzea da, bere espezializazio prozesua garatuz. “Gure eskaintzan plus bat izan nahi dugu, besteek ez dutena, eta horrela erreferentea izan obra berezien sektorean”, amaitu du zuzendari nagusiak.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?