North4 proiektua ikuskapen teknologia bat garatzen ari da, termografia aktibo infragorriaren bidez. “Teknika ez-suntsitzaile hori automobilgintza-industrian erabiltzen diren osagai metalikoen lotura soldatuetan barne-akatsak detektatzeko erabiltzen da, hala nola poroak eta inklusioak detektatzeko”, zehaztu du Álvaro Morquecho Metrología Sariki enpresako I+Gko arduradunak.
Ikertutako teknologiak aukera berri bat eskaintzen du soldadurak ikuskatzeko, eta abantaila ugari ditu industrian gaur egun soldatutako lotura metalikoetan barne-akatsak detektatzeko erabiltzen diren metodologien aldean. Abantaila nagusia NDT motakoa izatea da (Saiakuntza Ez Suntsitzaileak), “horrek aukera ematen baitu zuzenean ekoizpen-lerro batean sartzeko, fabrikatutako pieza-kopuru osoa ikuskatzeko”, nabarmendu du Morquechok. Aukera horrek “hobekuntza nabarmena suposatzen du gaur egun sektorean nagusi diren laginketa bidezko metodo suntsitzaileen parean”, gaineratu du.
Gainera, haren ikuskapen-abiadura handia bateragarria da serieko ekoizpen industrialaren ziklo-denbora bereizgarriekin, eta prozesu automatizatuetan ezartzeko aukera ahalbidetzen du.
Produktu berritzaileen garapena bultzatzen ari den ikerketa-ildo berri bat zabaldu du proiektuak. North4 2023aren amaieran amaitu zen, eta teknologiaren erabilera baliozkotzea lortu zuen, laborategi-eskalan, automobilgintza-sektoreko karrozeria-piezen kakoztatzeetan lotura espezifikoak ikuskatzeko. Gaur egun, industria-balioztatzearen bigarren fasean dago, eta haren helburua da teknologia horren lehen inplementazio praktikoa lortzea ekoizpen industrialeko ingurunean.
Teknologia horren helburu nagusia automobilgintzarako osagaien fabrikazioa da, batez ere karrozeriako elementuen loturetarako, hala nola ateak, kapotak eta maletategiak. Hala ere, lotura-mota hori beste sektore batzuetan ere badago, hala nola tren-sektorean, energia-sektorean eta ekipamendu-ondasunetan, hala nola makina-erremintan. “Gaur egun teknologia horren aplikazio espezifikoak aztertzen ari dira, sektore horien beharretara egokitzeko”, azpimarratu du enpresa gipuzkoarreko I+Gko arduradunak.
Metrología Sarikik zuzendu du proiektua, eta Gestamp Taldeak eta Gasteizko CTA, Donostiako Vicomtech eta Zornotzako Autotech ikerketa-zentroek ere parte hartu dute.
Proiektuak 600.000 euro inguruko aurrekontua izan du, eta horietatik %65 baino gehiago Sarikik ekarri du. SPRI Taldearen Hazitek laguntza programak ere partzialki finantzatu du. “SPRI Taldearen laguntza ezinbestekoa izan da proiektua garatzeko, ez bakarrik ekarpen ekonomikoagatik, baita sorkuntza eta jarraipen faseetan izan duen laguntza baliotsuagatik ere”, aitortu du.
Proiektuan zehar lortutako emaitzak bi zentzutan bideratu dira. Batetik, “automobilgintzan teknologiaren lehen aplikazioa industrializatzeko bidean”, dio Álvaro Morquechok; eta, bestetik, “ikerketa berriak ikertzea, inplementazio-ahalmen handiko beste aplikazio industrial batzuetan erabiltzeko”.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.
SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.
ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.
Interesgarria, ezta?