Taste proiektuak etorkizuneko turbinak garatzen ditu
Industria aeronautiko europarra karbonoan neutroa den hegazkinak egitera bideratuta dago, ikerketaren eta berrikuntzaren aldeko apustuari esker. Hala adierazi du ACAREk (Advisory Council for Aviation Research and Innovation in Europe). Testuinguru horretara hurbildu nahi da ITP Aero euskal aeronautikako enpresa buru duen Taste (TurboFanes Engranadosentzako Aerodinamika-teknologiak) ikerketa-proiektua garatuz eta abian jarriz.
Proiektuaren helburua teknologia aerodinamiko “gakoak” garatzea da, UltraFan programaren epeak betetzeko aukera emango dutenak. Honek, motor aeronautikoko arkitektura berriak lortu nahi ditu, karkasa arinagoak, matrizearen beroarekiko erresistentzia handiko osagaiak edo sarrerako fanaren eta motorraren presio handiko turbinaren arteko engranaje sistema bat gehituz. Horrekin guztiarekin, sektore aeronautikoan ingurumen-eraginkortasunaren eta funtzionamenduaren estandar berri bat ezartzea espero da, erregai-kontsumoa % 25eraino murriztuz, gaur egun zerbitzuan dauden Rolls-Royceko Trent motorren familiarekin alderatuta.
Estandar horiek lortzeko, ITP Aerok funtsezko teknologiak garatzen lan egiten du, hala nola IPTren karkasa berria (Intermediate Pressure Turbine), pieza estatiko guztien euskarri gisa funtzionatzen duena eta gainerako motorrarekin kargen transmisioa jasaten duena. Powder hip (Hot Isostatic Pressing) teknologiari esker, pieza tenperatura altuagoei aurre egiteko eta energia kontsumoa murrizteko gai da.
Tasteren barruan garatutako teknologien bidez, Europar Batasunak finkatutako ingurumen-mugarrietara hurbiltzea lortu nahi da, lehen aipatutako ACARE programaren bidez. Helburu hauek lortu behar dira: kilometro/bidaiari bakoitzeko CO2 isurketak % 75 murriztea, NOx isurketak % 90 murriztea eta hegazkinen zarata % 65 murriztea, 2050erako.
Proiektua dagoeneko onartu du Zientzia Ministerioak, eta aurten hasi eta 2023ra arte luzatuko da. Bertan, ITP Aero zentroaz gain (proiektuaren liderra), Teknologia Aeronautikoen Zentroak (CTA), Madrilgo Unibertsitate Politeknikoak (UPM) eta Euskal Herriko Unibertsitateak (EHU) parte hartzen dute Fabrikazio Aeronautiko Aurreratuko Zentroaren bidez (CFAA).
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Hori dena Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako programen bidez lortzen da, eta horien informazioa hemen dago eskuragarri.
Lotutako albisteak

Bianditz, esku-erremintak, doitasuneko piezak eta kautxuzko injekzio-moldeak fabrikatzen dituen 60 urteko enpresa
Irunen kokatuta dagoen konpainiak, azken urtean fakturazioa % 30 handitu duenak, SPRI Taldearen zibersegurtasun-programako laguntza jaso du

“Innovation Land” lelopean, Euskadik Transfiere 2025 Europako zientzia, teknologia eta berrikuntzarako fororik handienean parte hartuko du
Euskadik presentzia nabarmena izango du programa ofizialean, Basque Research and Technology Alliance (BRTA) aliantzako, SPRI Taldeko, Tecnaliako eta ZITUko arduradunek parte hartuko baitute

TH Company, munduko liderra arrantza sektorerako makinetan Mungiatik
Mundu osoko 500 atunketari baino gehiagok dute enpresa horren teknologia eta % 75eko merkatu-kuota du.

Infinite proiektuak kontakturik gabe monitorizatzen du egitura aeronautikoen bizi-zikloa
Ideko zentro teknologikoak gidatutako proiektu europar honek mikrohariak erabiltzen ditu karbono-zuntzen egituren egoera kontrolatzeko, haien kalitatea ziurtatzeko, piezak sentsore kableatuekin hornitu beharrik gabe.

Vaillant Groupek aire-ur bero bonba berri bat merkaturatu du, eraginkorragoa eta zarata-mailak murrizten dituena
Behin Split proiektua amaituta, Europako merkatuan makinak merkaturatzen hasi da, eta 30.000 salmenta izatea aurreikusten du. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa jaso du.